09 януари 2008

Miles Davis

От няколко дни слушам албума Doo Bop на Майлс Дейвис. Прекрасна комбинация от хубава музика и хубав звук. Това е последния албум в живота на един от най-великите музиканти на 20-ти век. Записан в началото на 1991 и издаден 1992 година, съчетава Jazz, Hip-Hop и Lo-Fi с невероятния и характерен тромпет на Майлс. За разлика от албумите му с чист джаз и психаделик, този е подходящ за по-обща консумация. На мен ми допада доста, защото отдавна е минал краткия период, в който се учех да слушам чист джаз. Да, джазът е школа за слуха и душата. Мен ме научи вуйчо ми Георги Думанов, известен като Думата, който ми отвори очите по отношение на изкуството в живота. Както всичко хубаво и качествено, и това става с желание и обаятелен пример.
Днес, в повечето музика, която харесвам, присъства джаз елемент.