23 декември 2016

За! оценките

Разни хора се кефят на социализма във Финландия, Австралия и прочие, където на децата в училище НЕ се поставят оценки и всички са равни и доволни. Тези общества са пълни с дебили, носители на разрухата.

Няма как да се предаде опит и знание без да са структурирани. Без оценка няма обективност, няма наука, няма природност. В природата има безгранично разнообразие, но има и безгранична справедливост и липса на равенство. Всеки се стреми към повече, защото иначе е застрашен. Всеки се справя със средствата дадени му от природата. Зъби, нокти, ум.
Равенството е утопия. Идеята му ражда само недоволство, завист и разруха. Не е важно на мен да ми е добре, а на Вуте да му е зле. През развития социализъм, като спираха тока, нашият блок построен от и за Минстрой беше вързан към болниците наоколо и нямахме режим. Съседите се задействаха и наложиха режим и на нас. Още тогава се чудех, защо просто не пожелаха да идват в нас и да гледаме заедно Винету (с Гойко Митич) и Панорама на нашия черно бял 14" Юнност. Вместо всички да сме на свещи.
Проблемът с оценките е в оценяването. Ако е оценителят няма уважението на оценяваните, ако няма достойнство, ако допуска двоен стандарт - всичко това поврежда. Нечестността и завистта са неприродни и те водят със себе си демагогията за равенство и липса на оценки.

В източните общества в Азия, всеки си знае мястото и работи да се качи нагоре. Тяхната система за физическа подготовка и бойни изкуства има йерархия, която поставя всеки на мястото му спрямо уменията му. Аз съм бил и съм в тази система. Никога не съм имал завист когато видех черен колан с прекрасните му техника и умения към, които се стремях и аз.
Когато системата е опорочена, като тази в България, ако не завист, то поне ме хваща яд, когато видя дебилите и крадците да благоденстват.

------------------

Мислил съм доста по темата образование. Проблемите са основно три. 1) Програмата е претрупана с много уж важни неща. Накрая нищо. 2) Програмата е еднаква за всички, а учениците са различни като ум и интереси. 3) Повечето учители са просто тъпи даскали.

------------------

Проблемът би бил в оценителя-учителя.
Оценката трябва е нещо временно, защото учителят с оценяването ти дава яснота и помощ как да вървиш нагоре. В бойните изкуства по-високо оценените помагат на по-ниско оценените да вървят нагоре. Това въвеждам официално в SPIDER SPORT от 2017.